Ze zákulisí showbusinessu

Ze zákulisí showbusinessu

24. 11. 2005  |  Autor: Otherside  |  Komentáře (0)
Při práci na rozhovoru s tata bojs se nám naskytla příležitost zeptat se několika otázkama i člověka, jekož úkolem celková vizualizace těch, který tolik obdivujeme - choreografa Toma Rychetského.
Jak ses dostal k práci choreografa?
Když jsem začal tančit. A vlastně se vůbec začal učit tanci, bylo mi uz 18 let…což je v podstatě pozdě…ale měl sem svý určitý názory a představy, který sem chtěl začít nějakým způsobem prezentovat. Choreografie mi k tomu dávala možnost a příležitost…začal jsem to zkoušet a v podstatě to zkouším dodnes…nemůžu říct: jsem choreograf, protože se tak necítím - pokouším se o to. Někdy více či méně úspěšně, ale baví mě to. Baví mě hrát si s hudbou a pohybem.

Jak moc se radíš s kapelou?
To je na delší odpověď. Většina mých choreografií je na hudbu autorů mně neznámých, nebo vzdálených mně a vůbec naší zemi, nebo prostě už dávno mrtvých. Z našich českých autorů jsem používal pouze Ecstasy of Saint Theresa, Dana Bártu a TataBojs. S J.P.Muchowem z EOST jsem se kromě mailů nesetkal a to samé i s Danem Bártou. V případě TataBojs je vše osobnější. Nanopicture byl v podstatě jejich příběh a já cítil povinnost se s nimi radit. Nakonec to kluci nechali na nás a v podstatě to dopadlo k oboustranné spokojenosti vyvrcholené jejich skvělým unplugged koncertem po našem představení.

Jak se díváš na fakt, že u některých kapel je pódiové aranžmá důležitější než samotná hudba?
Já osobně mám v podstatě radši pódiové aranžmá. Je to pro mě opravdovější a živější, když kapela dokáže na co má a na co nemá. To samé je i u našich tanečních představení. Jsme schopni natočit na kameru perfekcionismus, ale jen živé představení v divadle dokáže, na co máme a co je nám prostě cizí. Mám rád realitu, i když je někdy krutá… hihi…

Preferuješ raději strohou scénu nebo jsi přísnivcem technicky náročné show?
V poslední době mám rád strohou scénu, což není úplně případ Nanopicture. Ale jinak mám rád jednoduchost a minimalismus vůbec. Některé naše taneční věci jsou ale třeba co se týče světel velmi náročné a drahé. Mám do budoucna plán dělat na scéně(i hudbě) s Milanem Caisem z TataBojs a tam se asi o minimalismus jednat nebude - záleží na tom, co se dělá za kus,co je za téma. To samé je i u koncertů. K unplugged se prostě technicky náročná show nehodí…

Kdo je tvým vzorem?
Mým vzorem je Mats Ekk - švédský choreograf. Jiří Kylián - český choreograf působící v Holandsku. U nás třeba Petr Zuska, Libor Vaculík, ale to tady na poslouchej.net asi nikomu nic neříká. Co se týče vzorů jako třeba v pracovitosti, tak určitě moji oblíbení TataBojs…

0 KOMENTÁŘŮ
DISKUZE
Jméno:
Email:
Titulek:
Text:
Zadejte číslo 144:
MP3 DOWNLOAD
TIPY NA ZAJÍMAVÝ OBSAH
REKLAMA   |   KONTAKT   |   ARCHIV   |   FESTIVALY 2024   |   RSS
ISSN 1801-6340, © Copyright Poslouchej.net 2003-2012
Webdesign a grafika