Po loňském pětiletém výročí festival New New! expanduje do více prostorů, než kdy dříve a bude zahrnovat dohromady devět akcí v průběhu dvanácti dní – od 9. do 20. listopadu. Oproti dřívějším ročníkům, kdy byl obsahově zaměřen především na hudební vystoupení a probíhal převážně v klubu Fléda, je letos nejrozmanitější ve své historii. Sahá do různých oblastí umění i do odborných a teoretických stránek tvorby a to hned v pěti různých prostorech nejen v Brně, ale i v přírodním útvaru jeskyně Výpustek. Část programu je také společná s právě probíhající výstavou Decadence Now! v Domě umění města Brna.
I letos si dává za cíl představit současné hudební trendy v ještě nepříliš známých jménech, stejně jako velké osobnosti světové avantgardy a zajímavé interprety československé scény. Festival odstartuje 9. listopadu v Galerii 99 vernisáží výtvarníka pracujícího převážně s videem a animací Jana Žalia, kterou doplní audiovizuální performance vizuálního umělce Jana Šrámka s laptopovým hudebníkem Filipem Škubalem. 12. listopadu proběhne v Domě umění doprovodný program k právě probíhající výstavě Decadence Now!, na kterém vystoupí kontroverzní skupina rakouské avantgardy
FUCKHEAD, která za dvaadvacet let existence svými provokativními multimediálními performancemi přitáhla pozornost jak policie a nechápavé veřejnosti, tak festivalů jako Ars Electronica nebo Wien Modern. Speciální projekt In Skatebored We Noize, do kterého se zapojí i místní skateři, uskuteční turntablista, noiser, bubeník a majitel labelu labelu Sonic Belligeranza DJ
Balli.
Dvanáctého vystoupí i slovenský jednočlenný projekt
RBNX (Jamka, Urbanfailure), který pracuje a improvizuje s podomácku vyrobenými nástroji, pedály či mikrofony. 13. listopadu se veřejnosti otevře jeskyně Výpustek se svým interaktivním zvukovo-světelným vesmírem neboli projektem
SONICAVE. 16. listopadu povedou v Domě umění tři čeští hudební kritici Karel Veselý, Aleš Stuchlý a Jiří Špičák v rámci výstavy Decadence Now! tématickou přednášku, kterou doplní ukázkovým DJ setem. 17. a 18. listopadu bude Dům umění patřit japonskému bubeníkovi a perkusionistovi
Seijirovi Murayamovi, který povede workshop zaměřený na zvuk samotný a druhý den ho završí koncertem. 19. listopad je v Domě umění ve znamení hudebního softwaru Ableton Live, o kterém budou referovat a pořádat workshopy odborníci v čele s
Borisem Carloffem. Ten samý den vystoupí na Flédě londýnský elektronický producent
Jon Hopkins, který se kromě spoluprací s Massive Attack nebo Four Tet podílel také na právě vydaném albu od Briana Eno.
Dále zahraje mladá anglická formace
S.C.U.M., jejíž singl produkoval člen The Horrors, jinak svůj špinavý post-punk zatím prezentují živě. Německý příznivce „dogma DJingu“
DJ FETT se nebude bát ušpinit si ruce zaprášenými hudebními raritami ani současnými hity,
BIOS ze Slovenska budou míchat rytmické elektronické beaty se syrovými metalovými plochami a místy epileptickými projekcemi. A české trio
B4 odehraje hutnou improvizaci na pomezí psychedelie, krautrocku a noise. Závěrečná party Musikfarben ve Sklenicku 20. listopadu se ponese na vlnách deephousu od dvojice DJů
Sevensol & Bender z německého vydavatelství Kann, kterou doplní DJ Kellys a samozřejmě i rezident Click Joe.
newnew.cz
Dodal: Zuzana Friday Prikrylova, Level B Production