Byť je únor nejkratším měsícem v celém roce, neznamená to žádné omezení techno či tech-housové produkce, ba právě naopak. Dle mého názoru různorodost tvorby poslední doby poněkud pokulhává. Přesto stojí za zmínku alespoň pár únorových releasů od producentů jako jsou Kaiserdisco, Joell Mull, Tony Rohr či Seismal D. Více v našich únorových tipech.
Dvojice djs a producentů z Hamburku Frederic Berger a Patrick Buck se po své loňské prvotině, kterou vydali u německé stáje Le Feu, opět vrátili ke spolupráci se švédským labelem. Během desetidenního soustředění vznikl na labelu Adama Beyera release s poněkud pomalejším podáním techna (okolo 125 BPM). Podle slov samotných tvůrců se však stále jedná o techno, které si zakládá na groovy stylu. Track Peak Tram je velmi výrazným počinem, kdy je silná basová linka doplněná o výrazný charakteristický zvuk virblu.
I ve druhém upozorňovaném releasu má tak trochu prsty Adam Beyer, který je zakladatelem labelu Truesoul. Ten je zaměřen spíše na jemnější poslechovější produkci. Joell Mull se nenechal svázat zažitými předsudky a vytvořil album, které se kromě několika vláčných pasáží vyznačuje útoky hutného beatu a basové linky, která nutí přinejmenším k drobnému vlnění těla. Případný tanec bude smyslový, přesně takový, jaký se vkrádá do mysli při přečtení názvu alba. Většina tracků je vytvořena v tech-housovém až minimalovém duchu a dokreslena různými zvuky a samply, jež dotvářejí pohodlnou náladu desky.
Velmi zajímavý počin mají na svědomí umělci Lucy (Francie) a Xhin (Singapur), kteří release LX2 / LX3 vydali pod záštitou Chrise Liebinga. Celá nálada těchto dvou tracků odpovídá zaběhlé a populární produkci labelu CLR. Dalo by se říci, že Chris má velmi silný čich na nové talenty, kterými obohacuje současnou techno kulturu. Pánové Lucy a Xhin odvedli velmi dobrý kus práce a dokonale zapadli mezi týmový zvuk. Temné, hutné, omračující, originální. Tyto a mnoho dalších pozitivních přívlastků si zaslouží jejich prvotní release. Doufejme, že nezůstane jen u jednoho.
Italští hudebníci Seismal D & Simone LP vydali release nazvaný Fallagrossa. Nebyl by to nijak výjimečný kus, kdyby společně s originálním mixem nevyšly také další remixy, které dodávají Fallagrosse potřebný punc exkluzivity. O první ze tří remixů se postaral Audio Injection, který dodal aranžmá svého typického zvuku a vytvořil techno track současného trendu. Ještě možná o stupínek výše by mohl stát remix v podání Kanaďana Kaldena Besse (též známého jako M0h), jehož tvorba se nyní stává nedílnou součástí setů předních techno djs. Celek uzavírá Bigger than Jesus remix s tech-housovým zaměřením.
Na třetí singl z desky Lost in a dark place se svému kolegovi Decimalovi podíval Dustin Zahn. Kromě jednoho originálního mixu Ghost, jeho remixu (Moonlith remix) a třetího tracku Tethys, také vznikly 3 další djské nástroje (Moonlith tool, Beats tool a Synth tool). Veškerá produkce na EP Ghost je odrazem tvorby obou pánů. Silný, živý beat a široké použití syntetizátoru s variabilním filtrováním přispívá k jistě snadnému rozeznání a zapamatování všech zmíněných tracků.
A opět Švédsko, ovšem tentokrát H-Production. Zakladatel labelu Cari Lekebusch pozval Američana Tonyho Rohra, aby po pěti letech vydal další album právě u něj. Do hlavní role deseti-trackového Oddlantic avenue se postavilo velmi svérázné „voodoo klubové techno“ se zvláštním přídavkem napětí. Tony Rohr má svůj velmi originální styl produkce a ani toto album nesešlo z vyšlapané cesty. Originální vesmírné sci-fi samply doprovázejí poměrně svižné hutné techno, které nedává prostor pro oddech.