Německý hudebník Ulrich Schnauss bude hostem dubnového večera Music Infinity a pozve návštěvníky Paláce Akropolis na výlet do své psychedelické utopie, v níž se potkávají melancholické plochy rockového žánru shoegaze s euforií raveové horečky.
Schnauss se na hudební scéně pohybuje už sedmnáct let a jeho nahrávky pro značku City Centre Offices výrazně ovlivnily současnou dreampopovou generaci. Ojedinělý večer v Paláci Akropolis doplní ještě japonský hudebník Yasuhiko Fukuzono aka projekt aus, hvězda tamní elektronicko-akustické scény a šéf respektované tokijské značky flau.
Že elektronická taneční hudba a kytarová psychedelie můžou najít společnou řeč, dokazuje hudba berlínského producenta Ulricha Schnausse, který 4. dubna dorazí do Paláce Akropolis. Jeho skladby zhudebňují náladu ranního rozbřesku, v němž se paprsky slunce marně snaží prorazit mlžný opar. Vzdušné melodie elektrické kytary se koupají v zasněných ambientních plochách a občas se k nim přidá tlumený taneční rytmus. Rodák z přímořského městečka Kiel získal své první zkušenosti na klubové scéně v polovině devadesátých let, kdy pod jmény jako View to the Future či Ethereal 77 produkoval éterický drum'n'bass. Bylo to ale až album Far Away Trains Passing By, které v roce 2001 vydal na City Centre Offices pod svým občanským jménem, na němž poprvé dostala zelenou jeho láska k snivým kytarovým stěnám kapel jako My Bloody Valentine, Slowdive nebo Chapterhouse.
Silný vliv kytarového žánru shoegaze na Schnaussově přelomové desce A Strangely Isolated Place z roku 2003 a následná exploze podobných nahrávek (M83, The Radio Dept.) dokonce přiměla hudební novináře k zavedení nové žánrové škatulky „nu-gaze“. Respektovaný webový portál Resident Advisor zařadil desku mezi mezi padesátku nejdůležitějších počinů nulté dekády a Schnauss dostal možnost remixovat skladby Depeche Mode, Death Cab For Cutie či I'm Not a Gun. Kromě vlastních desek a kolaborací také pět let působil jako klávesista indierockové skupiny Longview a spolupracoval s žánrově spřízněnými kapelami A Shoreline Dream či Engineers.
To už však pobýval v Londýně, kde také dostal nabídku od značky Independiente, pro kterou pak vzniká i jeho třetí album Goodbye v roce 2007. Poté vychází jeho spolupráce s hudebníkem Jonasem Munkem (Manual) v roce 2010 a o dva roky později také s kytaristou Markem Pettersem (Engineers). Nejnovější Schnaussovou nahrávkou je letošní album z ledna A Long Way To Fall, na němž se vrací k zádumčivým motivům svých prvních desek a dokazuje, že pokud jde o emotivní elektroniku, nemá žádnou konkurenci.