Dubnem začíná dvouměsíční jízda ve znamení jemné elektroniky, ale i těžkých kytar. Apríl odpálí německý experimentátor Ulrich Schnauss a uzavřou legendární Tosca (nová deska Odeon). Přípravou na těžkou váhu v podobě květnových Ufomammut budou amíci Maserati a ostrovní šílenci Teeth of the Sea. Více v přehledu.
Partička brooklynských divoženek kolem ex-Here We Go Magic krisTEENy Liebersonové vydala minulý rok lo-fi indie desku In Limbo: ráno z postele ve dvanáct po prokalené noci, celý den v podivně nasládlém post-rauši. Předpokládám, že skladby, které na desce po několika minutách působí poněkud líně, dostanou naživo větší drive.
Tahle kapela si nemohla vybrat lepší jméno: tempo, se kterým do vás pouštějí uhrančivou směsici kytar, umělých zvuků a rozdrážděných bicích, je zběsilejší než nejrychlejší jízda v miláčkovi z Modeny. Kapela existuje už něco přes 10 let, vydala několika skvělých desek (37:29:24, The Language of Cities, Inventions for the New Season atd.), přičemž ta poslední je obzvlášť výživná – Maserati VII se víc než zručně vypořádává s tím, co zbylo po krautrocku, přidává postrockové výšivky a to všechno podkresluje jemně psychedelickou duhou. Milovníci pomalu dávkované kytarové extáze, enter.
Nemůže být náhoda, že Teeth of the Sea vystupují jen dva dny po Maserati. O něco tvrdší, o dost chaotičtější, pořád ale na stejném teritoriu post-postrocku. A stejně jako u Maserati, i „zuby moře“ zvolili jméno, které je dobře vystihuje: stejně jako nepředvídatelný oceán, i oni dokáží z docela klidného žesťového motivu (vynikající Sam Barton) přejít v destruktivní bouři (You´re Mercury). Jejich zatím poslední deska Your Mercury je plná takových přechodů a zvratů. Obal, na kterém jako byste viděli nově zbudovaný pražský okruh, může mást, ale uvnitř se skrývá jeden z nejzajímavějších kytarovo-elektronických experimentů na Ostrovech.
Zapomeňte na Giacomma Pucciniho a jeho operu z počátku 20. století. Do Prahy na Conference přijíždí legendy rakouského labelu, chill-outový čarodějník Richard Dorfmeister a jeho kolega Rupert Huber. První je známější díky naprosto jedinečnému projektu Kruder&Dorfmeister, Huber se zase věnuje experimentálnější části elektroniky. Každopádně, dohromady tvoří TOSCA projekt, který má za sebou 6 desek (např. Opera z roku 1997 nebo Suzuki a Dehli9). Chill-out, prvky ambientu, slowtempo. Pohoda, která v podání Dorfemeistera a Hubera nabírá pestrobarevné kontury. Conference bude v dubnu stát za to.
2.4. Ewert and the Two Dragons (Chapeau Rouge) / 3.4. Foreign Beggars (Roxy) / 4.4. Ulrich Schnauss (Palác Akropolis) / 4.4. IAMX (Roxy) / 5.4. Skyline (Palác Akropolis) / 13.4. Electronic Beats (Divadlo Archa) / 18.4. Gabin (Palác Akropolis) / 20. 4. Gnod (K4, Praha) / 27.4. Jenny Hval + Lenka Dusilová (K4, Praha) / 27.4. Chelsea Wolfe (LMB)