MeetFactory uvede 21. listopadu koncert, který by byla škoda vynechat.
Merrill Garbus pochází z kalifornského Oaklandu a ve své hudbě kombinuje jednoduché písničkářství s novými technickými možnostmi – vlastní hlas sampluje, smyčkuje a ohýbá za vydatné pomoci laptopové elektroniky – v magicky působivý celek. Je perfekcionistka, nestačí jí jeden dobrý nápad – v jedné skladbě jich použije klidně pět. Jako Tune-Yards vystupuje Merrill od roku 2009 (se spoluhráčem Nate Brennerem), a už název kapely je synonymem pro pohyb vpřed, ať už vzhledem k expresivitě jejího stylu či způsobům, jak překvapivě písně rozvíjí a zpracovává.
„Který současný pop má v sobě zábavnost pro děti, důvěru strážců nezávislé scény i sympatie starších vrstevníků Davida Byrna, kteří zavětřili něco ze soundu Talking Heads? Tune-Yards = hudba pětatřicetileté Merill Garbus.“ tvrdí hudební kritik Pavel Klusák.
Nástup na scénu a její profesionální růst je poměrně čerstvá záležitost – teprve v červnu roku 2008 vydala svůj debut Bird-Brains vlastními silami na audiokazetách a vinylech u malé značky Marriage Records. Svůj vzestup si zasloužila nejen díky éře rychlého internetu, ale také vytrvalým objíždění klubů a hudebních podií. V roce 2011 vydala své druhé album, Whokill, skvělé a zvukově odvážné album, které bylo velmi kladně přijato kritiky (časopis Village Voice prohlásil Whokill za album roku). Třetí album Nikki Nack ukončuje její cestu od desek natáčených na diktafon k profi studiu i velkým producentům (John Hill, Malay) a servíruje na něm posluchačům žánrový koktejl - od world music přes pop až k elektru. Naštěstí z pod všech vrstev jasně vyčnívá autorčina osobnost s velmi jemným a písničkářským přístupem k hudbě i textům. Vzniklo album, u kterého hltáte každou vteřinu a těšíte se na opakovaný poslech. Skvělé živé koncerty a stále rostoucí počet fanoušků na celém světě dělá z pražského koncertu v MeetFactory velmi očekávanou událost.
Dodal: Petr Hrubeš, MeetFactory