Jaká byla má radost zkraje léta, když jsem se dozvěděl, že má koncem září dorazit na Elektru do Flédy slovinský Dj a producent Valentino Kanzyani, koketující se zvuky na bázi techna, house a progressive. Jeho první návštěva ČR se datovala k únoru 2001, kdy se představil rovněž v Brně, na party Citadela. Měl dorazit… Bohužel jsem se ale nedlouho před odjezdem dočetl na webu klubu, že se Valentino zranil a tudíž nemůže vystoupit, což bylo jistě nemilé pro něj a samozřejmě i pro návštěvníky. Mě to mrzelo velmi, jelikož jsem si chtěl nechat podepsat jeho dokonalé mix CD Intecnique vyšlé na labelu Intec vlastněným známou ikonou, Carlem Coxem. Jako náhrada byl pozván Ital Gaetano Parisio, který byl dříve známý spoluprácí s Marcem Carolou.
Cesta i díky příjemnému podzimnímu počasí nečinila Českým drahám obtíže a tudíž mi bylo dopřáno zjevit se na Flédě lehce po 22.hodině. Oproti pražským klubům v tuto hodinu bylo znát, že je Brno o něco vepředu a že většina lidí tam nechodí jen na otočku, na pár hodin a množství lidí naznačovalo, že i přes absenci hlavní hvězdy tato akce nebude propadák. Značka Elektra je přeci zárukou kvality, což musím konstatovat i já po její první lednové návštěvě.
Mým uším utekl požitek z hraní startéra velkého sálu v podání slovenského Fedora a taktéž mi nepřísluší hodnotit na stejné pozici hrajícího Shalu na blízké barstage, bohužel. Ale v čase následném, který dostal na starost plzeňský Diome, jsem se již musel odpoutat a naplnit účel mé návštěvy. Dioma jsem doposavad neslyšel, ale mám ho v paměti jako účastníka jedné z prvních Red bull music academy, kde jsem ho měl zafixovaného jako chillout Dje a proto mě překvapilo jeho umístění na hlavní floor, což ale jak jsem následně zjistil, mělo své opodstatnění. Slyšeli jsme dokonce i pár bootlegů z let osmdesátých. Celkově se jednalo o zajímavý a energický set na bázi house-elektra, který byl náležitě oceněn.
To už ale doba pokročila a nejen známá olomoucká dvojčata čekala na svého favorita, nyní rozcupovaného aférkou na rasistickém webu. Dj Orbith se uvedl instrumentálně laděnou trancovkou a sál ihned ožil a zaplnil se doslova až po okraj. Nedalo mi to a po krátkém odpočinku jsem si to musel dát s davem a jak říká Kaisersoze: Taneční hudba se nemá zbytečně pitvat, na tuhle muziku se musí v prvé řadě tančit! Myslím, že nejen mne bavil Alešův set ze všech vystupujících asi nejvíc. Byl zkrátka nejvíc klubový, nabitý energií v pestré změti elektro zvuků, pasáží s trancovým nádechem, nezbytným kvalitním progressivem a také si zavzpomínal na své techno počátky. Nenalezl jsem v něm žádné rušivé elementy ve formě technických přehmatů, nedotažených mixů či nevhodně vybraných skladeb a tak nešlo jinak, než zatleskat.
Po Orbithovi se na podiu objevila náhrada za zraněného headlinera Valentina Kanzyaniho, Gaetano Parisi z Itálie.V poslední době o něm není příliš slyšet, přitom mezi techno DJi byl dříve známý přísně limitovanými deskami kolekce ART. Aktuálně jsem se doslechl také v jeho případě na příklon k minimálu.
Začátek jeho setu se nesl v klikacím režimu, opadlým bpm se snažil navázat komunikaci s davem, což se mu i dařilo, jelikož s ukončením produkce Orbitha sál opustila odhadem tak třetina tanečník. To co Ital s bradkou předváděl, nemělo dle mého názoru daleko k tech-house, poněvadž z výkonného soundu zněla směsice jemně tepavých zvuků s nádechem zvuku hlubin. Poté se naše jižní návštěva zřejmě vzpomněla na svůj původ a začal na nás zkoušet melodický neapolský sound, který dříve prezentovala naše Lucca.
Závěrem musím dodat, že ač jsem hudebně nebyl zcela uspokojen, dozajista jsem navštívil večírek, kterému by se jen těžko dalo něco vytknout. Prostě Elektra je zlatá loď, za DJi tam s klidem choď. Těším se na příště!