Ellen, slyšel jsem, že pád Berlínské zdi a to, co následovalo, tě přivedlo muzice a bylo tvojí hlavní inspirací. Přesto jsi se s elektronickou hudbou ale seznámila nejdříve v Anglii. Co následovalo po tvém tehdejším návratu z Londýna?
Hned po návratu z Londýna jsem onemocněla a tak jsem tak trochu zmeškala ty úplné počátky. Ale už když jsem se vracela z Londýna, věděla jsem zcela jasně, co chci. Začít chodit na párty, dělat muziku… A pak v listopadu 1989 spadla ta nenáviděná zeď a Berlín se opět po skoro půlstoletí spojil. Mladí lidé doslova zaplavili ulice. Dodnes se hodně lidí do Berlína stěhuje, protože se tu skvěle daří umění, otevírají se stále nové galerie, bary, kluby… Pro mě je to město naděje do budoucnosti.
Jaké jsou tvoje současné pocity z elektronické scény?
Musím říct, že elektronické scéna v Evropě, a zvláště v Německu je skutečně velká. Všichni a všechno je propojené. Technické vybavení a software jsou dneska tak daleko, že je člověk už jen těžko stíhá. Obchody jsou plné nových desek, labely se snaží uplatnit, kde to jen jde. A to je velmi těžké filtrovat, když je toho všude tolik. Nevím jak u vás, ale tady v Německu je už skutečně složité se v tom všem vyznat. Tak je ta scéna velká. To, co dělám se svým labelem a našimi umělci je něco jako filtrace. Dostáváme mnoho demo CD, zásadně si hodně pečlivě vybíráme a když někoho vybereme, musí splňovat kvalitu nastavenou mým labelem a ostatními umělci. Ostatně, když někoho vydávat nechceme a odmítneme, jistě se brzy ozve nějaký jiný label. Scéna je v plném varu a desku dneska může vydat každý.
Jaký má dopad BPitch Control na tvoji vlastní muziku?
Je to pro mě důležité, protože mi to dovoluje se vyjádřit svobodně a podle svých představ. BPitch Control je nejen label, ale také umělecký management a bookingová agentura. Snažíme se všechny naše umělce podporovat co nejlépe to jde, pomáháme jim produkovat dobrou hudbu a vydávat ji. A stále hledáme nové talenty, neustále se snažíme label modernizovat. Fascinuje mě, když vidím věci v pohybu. Před nedávnem jsme byli první velký label z Berlína a podívej dneska, kolik jich je. A to je důležité – mít na výběr a umět si vybrat.
A co tě přivedlo k otevření tvého módního labelu? Jak se tyto dvě odlišné věci – móda a hudba – spojují s tím být hudebníkem?
Móda je můj koníček. Miluji navrhovat oblečení, vybírat továrny a šicí dílny, pracovat s nimi… Dělat hudbu je pro mě jakoby zrcadlo, reflexní zrcadlo, odrážející mou hlubší uměleckou rovinu. A BPitch Control je dokonalá sociální společnost, kde všichni pulzují na té samé struně. Je to jako Lego world…
Kteří umělci tě inspirují? A co tě vedlo ke spolupráci s Apparatem na Orchestra Of Bubbles? Počítáš znovu s něčím podobným do budoucna?
Zvuk Ellen Allien je IDM (Intelligent Dance Music – pozn. Encoder), techno, breaky, písničky. Moje příští album bude určitě sólo album, teď zrovna nemám chuť se s někým dohadovat nad detaily. Udělám pár singlů, remixů a poté vyjde moje nové album. A taky mám na léto připravenou mojí novou módní kolekci…
Na Orchestra Of Bubble je v singlovce Way Out hodně silný vokální part. Jak to vlastně tebe a Apparata napadlo začít zpívat?
Zpívám na každém svém albu, je to hodně zábavné a baví mě to. A hodně mě bavilo společné hraní s Apparatem, to turné před dvěmi lety bylo skvělé. To poslední společné hraní bylo loni na Summer Of Love u vás.
A o čem tedy bude tvé nové album, které brzy vyjde?
Dělám to, co mi říká moje srdce. Album vyjde na jaře, singl Go už vyšel před vánocemi. A každé léto se těším na festivaly, to je velká zábava. Docela mi trvalo, než jsem album dokončila, protože je toho skutečně hodně. Od hraní na Ibize po různé remixy, stěhování labelu… O čem tedy moje nové album bude? O mém srdci, životě a o tom, co mě baví, čím žiju.