Sampler Redsound Soundbite Pro

Sampler Redsound Soundbite Pro

13. 01. 2008  |  Autor: redakce  |  Komentáře (0)
Když se řekne sampler, někdo si představí jen „nějaké“ vybavení do studia, pro producenty, nebo jen hračku navíc. Ovšem někomu se, třeba jako mě, okamžitě rozzáří oči. Přeci jen vše není pouze o gramofonech, CD přehrávačích a mixpultech. Proto jsem měl obrovskou radost, když jsem dostal šanci si vyzkoušet další produkt, který právě spadá do kategorie „studio“.
Firma Redsound má takové samplery hned tři – verze MICRO, XL a PRO. Každá má vždy o nějaké ty funkce navíc, které v recenzi popíšu. Jen mě ještě napadlo – možná se najde někdo, komu slovo sampler nic neříká. Jednoduše řečeno jde o zařízení, do kterého můžete nahrát samply (krátké zvukové úseky, které se opakují dokola – smyčky) a ty pak různě upravovat a přehrávat, a to buď jednotlivě, nebo více najednou.

V recenzi se zaměřím na nejvyšší model PRO, který také nabízí nejvíce funkcí. Po vybalení hned dobrá zpráva, najdete kromě sampleru kompletní potřebnou kabeláž (tedy krom kabelu 2 cinch – 2 cinch, který je ale jeden z nejdostupnějších, takže v pořádku, a který budete potřebovat pouze pokud máte alespoň 3kanálový mixpult). V balení je i výborně vyřešený síťový adaptér, který má vyměnitelné kolíky pro různé typy zásuvek – pro evropské, americké atd... - vše je přibaleno.

sampler

Nyní k samotnému zapojení. Osobně doporučuji mít alespoň 3kanálový mix, jelikož si poté jednoduše výstup ze sampleru zapojít do samostatného kanálu, který můžete přimíchávat dle libosti. Stačí pak jen výstup na sluchátka na mixu zapojit do vstupu sampleru a samotná sluchátka přímo do Soundbitu do sluchátkového výstupu. Vše se ovládá stejně, jen pak nahráváte to, co vám jde do sluchátek. Můžete si tak jednoduše nahrávat samply přímo naživo při vystoupení, což umožňuje perfektní kreativitu, jen si do sluchátek pustíte to, co chcete nahrát, a je to. Samply můžete nechat rychlostně srovnat automaticky, tedy bere hodnotu BPM podle právě hrající skladby ven, nebo BPM nastavit manuálně, záleží na každém, co mu vyhovuje. Také se vám může stát, že jednotlivé samply v bankách vám při vrstvení nesedí dohromady, nevadí, Soundbite umí „srovnat“ samply i jednotlivě. Tak to je obecně jen základ a teď k jednotlivým prvkům a k tomu, co vlastně všechno sampler umí.

Vezmeme to postupně od shora. Na zadním panelu je konektor pro připojení do sítě, USB rozhraní pro případ, že si chcete nahrát samply z počítače. Je dokonce možné nahrávat samply přímo z Abletonu. Dále následují cinch konektory pro vstup a výstup signálu. Nahoře je JOG kolo, které má mnoho funkcí. Slouží jako dorovnávání při vmíchávání do skladby, podobně jako u CD přehrávačů, dále JOG použijete u dalších různých funkcí pro změnu jejich parametrů. Dále je tlačítko BPM On/Off – to slouží pro aktivaci a deaktivaci BPM počítání, tedy podle toho, zda chcete nechat BPM počítat automaticky, nebo nechat nastavené manuálně. Vedle je tlačítko Tap/Clear, kterým si můžete hodnotu BPM naťukat, nebo při nastaveném manuálním BPM si přidržením opět vyresetovat a aktivovat automatické BPM. všechny tyto prvky mají ještě další funkce, které si popíšeme, jakmile se dostanu k bankám. Pod najdete displej, který ukazuje veškeré potřebné informace od BPM, po hodnotu efektu, načítání a ukládání... Následují tlačítka Loops-Erase All, kterým jednoduše smažete samply ze všech bank, Loops Re-Sample, kterým při stisknutí současně s tlačítkem nějaké banky přehrajete stávající, již uložený sampl novým. Dále Load a Save, kterými buď načtete nebo uložíte do paměti samply, které máte nahrané v bankách, takže při vypnutí sampleru se vám nesmažou a zůstanou pro příště. A teď přichází to nejdůležitější – 6 tlačítek, která slouží jako banky pro uložení samplů. Délka samplu je omezena počtem beatů, který je u každého tlačítka napsán. Standardně je to 1, 2, 4, 4, 8, 16, ale u každé banky jsou napsána ještě další čísla, což jsou další délky samplů, které si můžete nastavit. Dole vás LED indikace informuje, jakou „Loop Group“ zrovna používáte, tedy skupinu smyček, neboli ty délky samplů v bankách. Tlačítka bank při stisknutí nabízí mnoho dalších funkcí. Při prvním stisku banky (začátek přehrání smyčky) a jejím držení můžete pomocí JOG kola měnit, neboli srovnávat rychlostně jednotlivé smyčky, aby všechny sedly „do sebe“. Při dalším stisku dané banky (konec přehrávání samplu) a jejím držení můžete JOGem nastavit hlasitost samplu, který se v bance nachází, výborná věc, pokud je některý sampl hlasitější a jiný tišší. Při stisku banky a tlačítka BPM On/Off nastavujete pomocí JOGu režim tlačítek u bank – buď aby se při stisku začal sampl přehrávat, nebo aby se přehrával jen dokud držíte tlačítko zmáčknuté, což se hodí pro různé cuty a jiné triky. Při stisku banky a tlačítka Tap/Clear aktivujete Slicer, což je funkce pro ustřihnutí samplu vždy o polovinu. Jednoduše řečeno – pokud má sampl 8 beatů, stiskem ho zkrátíte na 4, dalším stiskem na 2 atd... což se také hodí pro různé gradace a další efekty. Pokud ještě v tomto řežimu použijete JOG kolo, aktivujete funkci Pitch. Jako poslední je na přední části panelu přepínač mezi třemi režimy, který sampler nabízí. První je Cyclic, což je klasický režim pro klasické přehrávání samplů, druhý je Filter, kdy také normálně přehráváte samply, jen můžete pomocí JOG kola ovládat efekt Filter, který máte k dispozici – šikovné. A poslední režim je Reverse, čili samply se přehrávají reverzně. Nutno dodat, že přepínání mezi těmito řežimy nijak neovlivní přehrávání samplů, můžete se tedy „naostro“ libovolně přepínat podle toho, co zrovna chcete použít, což je skvělé a krásně si můžete vyhrát. Jako poslední najdete konektor pro výstup do sluchátek.

Jak sami vidíte, Soundbite PRO nabízí nejen přehrávání samplů, ale kompletní nástroje pro práci se samply naživo. Během testů jsem nemohl nic vytknout a navíc tahle mašinka už bude se mnou putovat snad na každé hraní jako další zdroj. Opravdu vřele doporučuji nejen Djům, ale klidně i do studia lidem, co produkují nebo hrají LIVE. Využití Soundbite PRO je opravdu rozsáhlé.

Jak jsem psal na začátku, krom verze PRO jsou ještě verze XL a Micro, které nabízejí vždy o nějakou tu funkci méně, ale také za ně méně zaplatíte. Konkrétněji verze XL nemá vestavěnou paměť pro ukládání samplů a USB port a verze Micro je ještě omezená tím, že má 4 banky oproti 6 u ostatních, ale zase má MIDI IN a MIDI OUT (dodává se i MIDI kabel), takže si každý může vybrat podle využití.
0 KOMENTÁŘŮ
DISKUZE
Jméno: Email:
Titulek:
Text:
Zadejte číslo 144:
KRÁTKÉ ZPRÁVY
MP3 DOWNLOAD
TIPY NA ZAJÍMAVÝ OBSAH
REKLAMA   |   KONTAKT   |   ARCHIV   |   FESTIVALY 2016   |   RSS
ISSN 1801-6340, © Copyright Poslouchej.net 2003-2012
Webdesign a grafika