Rozhovor s pořadateli Electronic Beats festivalu

Rozhovor s pořadateli Electronic Beats festivalu

11. 11. 2008  |  Autor: Obsession  |  Komentáře (0)
Jen pár dní před třetími Electronic Beats přijali pozvání k rozhovoru Roman Dušek a Cyril Hořánek, čeští garanti pražského vydání. Oba mají za sebou zkušenosti s pořádáním mnoha hudebních událostí, Cyril je šéfproducentem Paláce Akropolis a Roman jedním z majitelů Artcom /Phase.

Kde a kdy se zrodil koncept Electronic Beats a čím vás oslovila nabídka zastřešit projekt vaším jménem?

Roman: Projekt se zrodil v Německu, původně jako pořad pro kanál VIVA Zwei, který byl oddaný dobré hudbě. Následně to přerostlo v tento program, který si T-Mobile vzal za svůj vlastní trendový program. To bylo kolem roku 2000, ale nevím to přesně a mám pocit, že ani naši kolegové už to nepamatují:). Těmi kolegy myslím agenturu 2bild, což jsou naši partneři z Kolína nad Rýnem, kteří nás oslovili v roce 2006 s nabídkou pořádat EB lokálně. Oni ho zastřešují na celoevropské bázi.

roman & cyril

Úloha T-mobile je pouze sponzorská nebo také přichází s nápady na obsazení jednotlivých eventů?

Roman: Ta úloha je sponzorská, nicméně s určitým důrazem na úroveň a kvalitu. Naštěstí se v té vizi lidi z T-mobile natolik stylově shodují s lidmi, kteří řeší dramaturgii, že to běží v podstatě ruku v ruce. I pro nás to byla jedna z podstatných věcí. Poznali jsme tým, který funguje docela dobře bez některých problémů, které se často objevují jinde. Ať už je to neprofesionalita nebo zbytečné tahanice o nic a podobné komplikace.

Cyril: Tady to tak není. Máme dojem, že pracujeme s lidmi, kteří vědí, co dělají a jak to dělají. Když jim dáme podnět, že by něco mohlo být trochu jinak, než si myslí oni, neshodí to rovnou ze stolu, ale reálně se tou věcí zabývají a řešíme to společně.

Nepodílíte se pouze na české části EB, můžete nám přiblížit organizační strukturu celé akce a jak do ní zapadáte vy dva?

Roman: Hlavní produkční centrála je v Německu v mateřské agentuře, pak jsou tady jednotliví lokální promotéři, což jsme v tomto případě my. Kromě toho technicky realizujeme i některé evropské akce jako například Vídeň, Budapešť a Berlín.

Cyril: Trochu širší spolupráci než s Vídní a Berlínem máme s Bratislavou, kde jsme EB z velké části i promotérsky realizovali ve spolupráci s Tiborem Holodou.

roman & cyril

Kolik pod vámi pracuje lidí?

Roman: Náš realizační tým je relativně malý, má do deseti lidí, z toho někteří fungují až v době konání festivalu. Nesmím zapomenout na Martinu Rekovou a Ivanu Svítkovou z 4Press, které mají na starosti PR, protože ty dělají strašně moc práce.
Za ta léta jsme se prodrali všelijakými akcemi a týmy, v tomto případě jsme postavili naprosto efektivní tým. Samozřejmě je tu taky asi deset kolegů z Německa, se kterými celoročně spolupracujeme a desítky těch, kteří na místě řeší televizní záznam a technické zázemí akce.

Cyril: ... která je svým rozsahem relativně náročná. Je to mnoho techniky a lidí, vybírají se méně standardní prostory, za které já Veletržní palác považuji. Ani v zahraničí to nejsou sportovní haly, kde je to do určité míry přizpůsobené typu akce, ale my to většinou realizujeme v takových prostorách, kde to je úplně naopak.

roman & cyril

To byla právě jedna z mých otázek. Proč jdete znovu do Veletržního paláce, který je vždy vyprodaný a nezkusíte EB uspořádat rovnou v nějaké hale?

Roman: Prostor jsme zvažovali několikrát, ale ta vize byla udělat pěkný velký klub, ne narvat 10 000 lidí do haly. Jde o to udělat akci pro víc než 500 lidí v klubovém prostředí. Ve Vídni se to třeba stále dělá ve starém krásném prostoru v Muzejní čtvrti s kapacitou kolem tisíc lidí.

Cyril: Nemáme za cíl narvat co nejvíce lidí na jedno místo, kde lidi vidí interpreta malého a nic z toho nemají. Produkčně je prostor Veletržního paláce dost náročný, musí se uzpůsobit koncertním podmínkám. Když si představíte festival na zelené louce, všude je spousta místa. Kdežto tady máme za úkol odbavit relativně rozsáhlé kapely přesně na minuty, protože vzniká televizní záznam.

roman & cyril

Akci bude natáčet nějaká česká televize?

Cyril: Žádná televize nesmí na místě natáčet, ale hned po skončení akce jsme schopni televizním štábům poskytnout kvalitní záznam z festivalu na adekvátním nosiči.

Roman:. Celou akci natáčí německý štáb ze společnosti Feshfilm, je tomu uzpůsobené všechno včetně světel a rozmístění všech věcí. Má to svá specifika, ale záznam je velmi kvalitní. První dva ročníky s námi jezdil ještě přenosový vůz z Rakouska, v současné době používáme pro záznam českou firmu. Pochopitelně že režisér a kameramani jsou původní EB tým.

Cartonnage jsou jedinou domácí kapelou, která si na pražských EB zahraje. Co vás k tomuto výběru vedlo?

Roman: Stále jsme hledali českou kapelu, kterou bychom mohli představit mezinárodnímu publiku. Záběr komunikace v rámci EB je více evropský, takže pokud se kapela dostane do rotace v rámci propagace, šíří se to dál. A Cartonnage je jedna z kapel, která na to po hudební stránce má. Živě jsem je slyšel poprvé až letos u příležitosti křtu desky v Paláci Akropolis a moc se mi líbili. Kolegové z Phase jim dělají projekce na koncertech a různě se ta spolupráce propojila. Proto jsem je letos nabídnul do Německa, stejně tak The Fakes. Což je jiná kategorie a jiný důvod.

Cyril: Za ty 2-3 roky, co to děláme, bylo pár projektů, kdy jsme se snažili propagovat i jiné kapely. V rámci EB jsme přizvali Ohm Square, kapelu N.O.H.A., Stephunka T Ladidu a Josefa Sedloně. Snažíme se dělat domácí reflexi stylu, který zastupuje to nejlepší z elektronické hudby v Čechách.

roman & cyril

Z jakého důvodu z letošní sestavy vypadli Junior Boys?


Roman: Byl to termínový problém spojený s jejich turné. Část museli změnit a EB se do něj už nevešly. Red Snapper jsou naprosto adekvátní náhradou. Line-up je o něco pestřejší než byl v předchozích dvou ročnících a máme na něj velmi pozitivní ohlasy.

Jak bylo technicky náročné uspořádat party na Žižkovském vysílači, která proběhla v rámci EB v roce 2007? Jak vás to vůbec napadlo?

Roman: Já na Žižkově bydlím, Cyril tu pracuje, tedy vysílač máme oba denně na očích. Osobně jsme na podobnou věc mysleli dávno před lety. Dopadlo to docela dobře na to, že jsme zázemí věže neznali a na přípravu na místě bylo půl dne.

Cyril: Byla to zajímavá situace. Pronajímatelé v podstatě vůbec nevěděli, do čeho jdou a tipovali to spíš na techno párty. Potom byli příjemně překvapení. Když dnes přijdeme za provozovateli, pan ředitel je na nás milý a všichni nás rádi vidí. Podle počátečních jednání jsme si mysleli, že tu věc jen tak jednoduše neskousnou. Nakonec byli sami spokojeni a akci dávají neříkám že za vzor, ale mluví o ní dobře, což je milé. Opět to byl atypický prostor. Věnovali jsme se jak interiéru, tak exteriéru a věž jsme nasvěcovali i zvenčí. To byla hodně zajímavá práce. Ona obecně práce na tomto projektu je zajímavá. Jsou to nové vlivy a máme možnost vidět, jak se to dělá v zahraničí.

roman & cyril

Jaké jsou perspektivy EB v České republice do budoucna?

Roman: My se díváme do té nejbližší akce a pak se uvidí, pak se oklepeme a přemýšlíme dál. Letos EB v Německu jsou, ale předcházela jim dvouletá pauza. Různě se to každý rok mění. Zatím jsme rádi, že tam stále zůstává Praha.

Víte, proč se jednotlivé lokace mění a na čas se EB z nějakého města stáhne?

Roman: To už není úplně naše věc. Myslím, že to vychází z feedbacků, které má sponzor z jiných zdrojů a z aktuálního dění. Existují centrální strategie a ty změny jsou toho důsledek. Projekt sám o sobě je nastavený dobře, na druhou stranu o sebe musí každý rok bojovat.

Máte vůbec možnost se na tu akci těšit nebo v těchto chvílích převládá jen stres? Ordinujete si po festivalu dovolenou?

Roman: Nemůžeme se bavit naplno jako ostatní lidi, zvlášť když jedou živá vystoupení a probíhají výměny a všechny tyhle věci. To je potřeba být ve střehu, ale k ránu je to už celkem přijatelné. Já se těšívám. Co nedopaříme v Praze, to si můžeme vynahradit v jiných lokacích, kde toho nemáme na starosti tolik. Přiznám se, že první EB s Prodigy jsme dělali téměř ve dvou s holkama z PR.

Cyril: Bylo to náročné a říkali jsme si, že ten tým nebyl z největších :).

Roman: Říkali jsme si, jestli se to dá dál takhle dělat. Dá, ale je to náročné. Tam jsme museli být celou dobu stoprocentně ve střehu.

Cyril: Je to určitá zodpovědnost, protože jsou v tom nejen naše peníze a peníze našich klientů, ale je tu obrovská zodpovědnost za návštěvníky. Akce bývají často hodně navštívené a čím víc lidí, tím víc problémů a zvyšuje se možnost, že se něco stane. Z tohoto hlediska není to spaní nejklidnější, ale to k tomu patří.

roman & cyril

T-mobile zřejmě vynaloží dost prostředků na mediální marketing. Máte svůj lifestyle časopis na DVD, jste aktivní v rámci sociálních sítí jako facebook, myspace a dalších. Z pohledu promotéra, který zastřešuje takhle rozsáhlou akci, je ještě možné se bez takových nástrojů v dnešní době obejít ?

Roman: Myslím, že se to mění, redukuje a ztrácí z billboardů a podobných ploch a komunikuje se to prostřednictvím nejrůznějších médií jako například DVD časopis nebo zájmové skupiny na internetu. Já téhle cestě fandím.

Cyril: Navíc je to taky o tom, že partner, který do toho dává peníze, taky očekává, že bude trochu vidět. Musím říct, že v případě tohoto projektu se mi líbí, jak se to komunikuje, a jakým způsobem je partner prezentovaný. Je to decentní, ten branding je vkusný.


Po posledních EB si lidi stěžovali na nedostatek toalet, chlad a výpadek proudu. Mohou tentokrát návštěvníci počítat s větším komfortem?

Roman: Pozitivních ohlasů najdete na fórech daleko míň než těch špatných, tak to zkrátka je. Problém s WC byl pouze v rámci prvního ročníku s Prodigy, na Underworld už jsme použili o 30 toalet víc a víc se jich tam ani nevejde. Na Prodigy bylo ještě o něco víc lidí a pak jsme kvótu ubrali. Na Underworld už to bylo akorát, malinko jsme to přeuspořádali a myslím, že to bude v pohodě. Problém se zimou byl spojený právě s tím výpadkem proudu, kdy se kvůli chybě v požárním systému Veletržního paláce vypnulo také topení a dovnitř nafoukal studený vzduch zvenku a hned se to nedalo zpátky vytopit.

Cyril: Čteme fóra a reagujeme tak, že se nedostatky snažíme řešit ke spokojenosti návštěvníků. Není to tak, že bychom nad tím mávli rukou.



Kolik jste letos pustili do oběhu vstupenek?

Roman: Celkový počet vstupenek v oběhu nepřesáhne 3000. Něco málo ještě zbývá v předprodeji. Očekáváme, že bude opět vyprodáno.

A na závěr vzkaz čtenářům?

Cyril: Děkujeme za podporu.

Roman: Poslouchej Electronic Beats:)

Děkujeme za rozhovor!

INFORMACE K HUDEBNÍ AKCI

ELECTRONIC BEATS

Pátek 14. 11. 2008
Vstup: do konce září za 350 Kč
Vystupují:
Róisín Murphy, The Orb, Red Snapper, Hercules and Love Affairs, Mr Oizo, Cartonnage, Josef Sedloň
Další informace
0 KOMENTÁŘŮ
DISKUZE
Jméno: Email:
Titulek:
Text:
Zadejte číslo 144:
SOUTĚŽTE
Electronic Beats
Sony Ericsson W350i Walkman
SOUVISEJÍCÍ OBSAH
TIPY NA ZAJÍMAVÝ OBSAH
REKLAMA   |   KONTAKT   |   ARCHIV   |   FESTIVALY 2019   |   RSS
ISSN 1801-6340, © Copyright Poslouchej.net 2003-2012
Webdesign a grafika