Recenze: Popnoname - Surrounded By Weather

05. 10. 2009  |  Autor: redakce  |  Komentáře (1)
Přestože se Kolíňan Jens Uwe Beyer neboli Popnoname objevuje pravidelně na kompilaci Pop Ambient vydavatelství Kompakt již od roku 2004, svůj debut White Album vydal až před dvěma lety na Italic Records. Signalizoval, že v současném postmoderním technu se klube další interpret, který umí rozličné prvky elektronické hudby kombinovat velmi osobitým a příjemným způsobem.
Letos se stal motýlem díky vydáním alba Surrounded By Weather, kde se naplno projevil jeho talent elektronického skladatele a zároveň um složit popový, taneční, techno a přesto velmi křehký a nepodbízivý track.

Úvodní skladba 2012 má pomalý, melodicky temnější úvod, který nejen podle názvu zřejmě odkazuje ke kauze o konci světa. Postupně se přidá plochý beat a neobvyklé aranže (flétna, klavír, samply) a skladba „zhousoví“. Následující Touch je hitovější a má nejvíce popovou strukturu, čímž se odlišuje od zbytku alba. I zde je ale jeden z klíčových elementů Jensův chvílemi neohrabaný, ale procítěný, lehký zpěv. Lovesong ID Card je o poznání minimalistější, ovšem podobně chytlavý. Setkává se tu houpavá basa s kovovým beatem a jednoduchým motivem, který si bere některé prvky techna, ale zpracovává je do něžné, mlhavé linky.

popnoname

The Movement začíná měkkými, teplými syntetickými zvuky a pedály a velmi postupně získá údernější a rozpracovanější pop-house beat, což je možná styl, kterým by Popnoname označila většina lidí.

Buď jak buď, přes všechny možné vlivy, od glam přes shoegaze po acid, si toto album stále drží mnoho techno prvků. Tanečnější tracky jsou tu v menšině, ale například ozvěnový Perspective či závěrečný Love se rozhodně v rukách DJů zalesknou; stejně jako velmi povedený remix skladby Touch od The Field. Jediná výrazná chyba na kráse je počin Crack - na bázi smyček, poněkud nevýživný a prázdný v kontrastu se zbytkem alba. Jinak se zde koncentruje lehce teskná, sentimentální atmosféra, která ale rozhodně nepůsobí uměle a je slyšet, že album je ovlivněné počasím. Obsahuje vše - od mořského vánku a zářivého slunce po osvěžující deštík.

Zuzana Přikrylová

Dodal: Tomáš Ondráček, Level B production
INFORMACE K HUDEBNÍ AKCI