V katalogu známého vydavatelství se tak poprvé objevila čistě akustická deska Modern Rhapsodies. S předěláváním techno skladeb si prošel zajímavou zkušeností, ale poté se rozhodl proniknout i do jiných sfér. Nirvana, Massive Attack, Depeche Mode, Justice, Daft Punk, My Bloody Valentine, ale třeba i Beyonce. To všechno se objevuje v jeho repertoáru.
Jeho začátky připomínají příběh typického Francouze. Pod vlivem svých rodičů se jako správný aristokrat věnoval klasické hudbě a k tomu nezbytné hře na piano. Desku u
FCom pojal hudebník jako odrazový můstek. S předěláváním techno skladeb si prošel zajímavou zkušeností, ale nyní mohl zkusit proniknout do daleko zajímavější odnože. Do elektronických a rockových písniček, které jsou mnohem blíž mainstreamu, a proto je zná většina posluchačů.
K práci na své poslední desce
Novö Piano si tak přizval toho nejpovolanějšího. Producentský dohled svěřil Marcu Collinovi, zakladateli projektu Nouvelle Vague. V Česku si tuhle kapelu nemusíme nijak zvlášť představovat, každý její koncert v Akropoli byl vyprodaný. Oba společně vybrali deset skladeb, na něž se Maxence podíval okem chirurga. Výběr je to skutečně rozsáhlý. Od Nirvany, přes Justice, The Pixies, po Beyonce. Těžko pochopit, že tvorbu těchhle hudebníků jde převést do jednoduchého notového zápisu. Ovšem Maxence to se svým klasickým hudebním vzděláním dokázal. A na výbornou. Skladby zbavil hitparádového odéru a začal čistit. Došel až k jejich skeletonu, z něhož si vzal jen nejdůležitější tóny a na nich pak pracoval. Nic nepřebývá, nic nechybí. Vše je přesně tak, jak má být, jako by říkalo album Novö Piano.
Při poslechu Novö Piano vám rychle dojde, jaká je škoda, že tuhle hudbu neslýcháme pravidelně z českého rozhlasového éteru. Čisté klavírní tóny zbavené jakýchkoliv berliček mají schopnost kultivovat nejen posluchače, ale i všechen hudební plebs neustále rotující v ležaté osmičce. Jako správný mentor Maxence k tomuhle „očištění“ použil hravé melodie. Pod jeho rukama do sebe všechno zapadá.
My teď máme možnost poprvé tohohle mistra spatřit v Praze. Osmnáctého února se předvede v Paláci Akropolis v rámci koncertního seriálu Euroconnections. I když tenhle večírek už pamatuje hodně, s pozváním Maxence dosahuje dalšího vrcholu. Na rovinu totiž můžeme říct, že Francouz patří k jedněm z nejoriginálnějších evropských klavíristů. Svým hudebně-kosmopolitním přístupem, tím, že se nebojí jít ani do bezmála popových hymnů, navíc oslovuje i nejmladší generaci posluchačů.
Dodal: Eva Kociánová, Palác Akropolis