Ano, drum and bass skutečně nepatří mezi moje nejvyhledávanější žánry, ale při svém dlouholetém pobytu v UK jsem i já několikrát zavítal na velké párty s tímto stylem hudby a byl jsem mile překvapen atmosférou, kterou tato hudba dokázala vyvolat. Byl jsem tedy zvědavý, zdali i čeští fanoušci dovedou ocenit kvalitu, kterou bezesporu tato noc slibovala. Co mě také do Roxy lákalo, byla zvědavost, jak hodně s návštěvností zamávají problémy, které v několika minulých týdnech klub úplně zavřely a zdali si návštěvníci znovu naleznou cestu do této legendy mezi českými kluby.
Do Roxy jsem dorazil zhruba kolem půlnoci a již při prvním pohledu na hlavní sál jsem byl mile překvapen. Plný parket a ruce zdvižené nahoru slibovaly skvělý hudební zážitek již od prvních chvil. Za mix pultem stál zrovna Matt Gresham neboli britský DJ
Logistics. Jeho komunikace s publikem sice byla nulová, zato hudba, kterou servíroval všem přítomným do uší, působila úžasně na již skoro plnou Roxy. Slyšet jsme mohli tracky jako
Logistics – The trip nebo poněkud temnější
Logistics – Together. Jeho hudba se dá popsat jako temnější a pomalejší, ale vzhledem k tomu, že vystupoval v čase určeném pro předskokany, skvěle vše zapadalo a Matt perfektně připravil půdu pro další vystupující. Bohužel při jeho setu převládal problém s jedním gramofonem a tak byl Matt během svého vystoupení nucen několikrát ukončit desku v půlce jejího hraní. Logistics se však představil jako pravý profesionál a vše zvládl bez zbytečných gest nebo hvězdných manýrů a posunků. Doslova bombou pro mne byl track od
Donna Summer – I am fire v DnB remixu. Tento track znám spíše v disco house verzi a proto jsem byl mile překvapen touto DnB předělávkou, která doslova rozpálila publikum na maximum a připravila tak půdu pro hlavní hvězdu večera a i celého labelu Hospitality, kterým je Lincoln Barrett aka
High Contrast.
Nevím čím to je, ale Barrett ve mne budí dojem chlapce, který neumí do pěti napočítat. Malý, zdrženlivý chlapík s nepříliš moderním účesem na hlavě. V davu byste ho jednoduše přehlédli nebo odstrčili. Pokud se ale postaví za DJský pult, rozpoutá tu pravou nezřízenou show. A ta show začala v jednu hodinu po půlnoci, kdy pražská Roxy doslova praskala ve švech. High Contrast je velice oblíbeným Djem v České republice, o čemž může svědčit jeho poslední vyprodaná návštěva v Roxy na akci Bush.
Spolu s High Contrastem se představil i britský
MC Wreck, který výtečně podpořil celou show. A jak jsem na začátku psal, jakožto zarytý fanoušek house music, jsem byl opravdu zvědav, jak bude celá párty vypadat. S nástupem Barretta mi doslova začal běhat mráz po zádech, protože energie, jaká se skrývala v jeho hudbě, byla až neuvěřitelná. A musím říci, že i když jsem navštívil Roxy na hodně akcích, nepamatuji si takovou atmosféru a tolik zdvižených rukou, jako tomu bylo právě při setu High Contrasta. Track, který mi asi nejvíce utkvěl v paměti, byla předělávka slavného hitu
Show me love. Dalšími tracky, které jsme měli možnost slyšet, byly:
Adele – Hometown Glory (High Contrast Remix) anebo
High contrast - Return to forever. Nerad bych se opakoval, ale znovu musím na tomto místě podotknout, že energie, kterou tato hudba ten večer pouštěla do lidí a reakce party people na každý tón byla tak neuvěřitelná, že člověku až běhal mráz po zádech. Po hodině a půl setu High Contrasta, kterému, jak jsem již zmínil dříve, skvěle sekundoval MC Wreck, přišel pro mne druhý vrchol večera, a sice nástup objevu současné DnB scény, Belgičana Borise Daenena, neboli DJe
Netsky.
A znovu. Netsky opět vypadá, jako kdyby neuměl do pěti napočítat. Usměvavý mladíček, kterému byste snad i nějaký ten drobný peníz přispěli, kdyby o něj žádal. Ovšem tento Belgičan v sobě skrývá neuvěřitelný hudební talent, což dokazuje nejenom jeho bohatá produkce, ale i nominace na cenu pro Nejlepšího začínajícího producenta roku v prestižních žánrových cenách Drum and Bass Arena Awards 2010. Není ani divu, že tuto cenu také vyhrál. Používajíc Final Scratch, vše s předstihem zapojil a zhruba ve 2:45 již byl připraven doslova zničit Roxy a dostat z lidí zbytky sil. A že se mu to dařilo měrou vrchovatou. Tento mladík se svým setem opět lišil od svých předchůdců. Zatímco Logistics předváděl spíše klidnější set, High Contrast naopak šlápl pořádně do pedálu a pumpoval do lidí poněkud tvrdší melodie, Netsky předvedl velmi melodický DnB s hodně basovými linkami. Tak i tak bych jeho projev a komunikaci s publikem ocenil jako nejlepší, protože tento mladík si hudbu skutečně užívá a předvádí skvělé taneční kreace. Za zmínku jednoznačně stojí tracky
Swedish House Mafia - One (Netsky Remix), Netsky – Escape nebo
New Zealand Shapeshiter - The Touch (Netsky Remix). A kdo by si myslel, že se Roxy začne vyprazdňovat po tom, co dohraje High Contrast, byl na velkém omylu. Les zvednutých rukou naznačoval, že tato párty bude mít ještě dlouhého trvání.
Osobně jsem se odebral domů zhruba kolem půl čtvrté ráno. Naplněn neuvěřitelným pocitem uspokojení z hudby, jakou jsem ten večer mohl slyšet. Co mne také velmi mile překvapilo, bylo složení publika. Vedle sebe jste mohli vidět člověka v košili a saku, jak paří vedle kluka, co měl rovný kšilt a kalhoty u kolenou a vedle nich holčina s dredama. Ty všechny však spojovala jedna věc, a sice úžasná hudba, linoucí se celý večer z reproduktorů. Nezbývá nic jiného než se těšit na další DnB zážitek tohoto typu a doufat, že návštěvnost bude minimálně stejná, ne-li větší. Roxy si to po prodělaných problémech jednoznačně zaslouží.