Zpěvy se opět natáčely v berlínském studiu Phila Freeborna, ten v devadesátých letech pobýval v Táboře a zná se s kapelou od undergroundových počátků. Finální mix a master zase z nadšení pro věc vytvořil losangeleský producent Bernd Burgdorf, pod jehož vedení Sunshine natáčeli své zlomové album Moonshower and Razorblades.
„Zuřivá energie a nevysvětlitelný pěvecký styl Sunshine mě vždy okamžitě teleportují do hloubi jejich temného a zvráceného světa,“ netají se nadšením Burgdorf, který se podílel na nahrávkách natolik rozdílných prvoligových interpretů, jako jsou Green Day, Tom Waits nebo Pink.
„Sunshine na Karmageddonu prodělali nejlepší možný vývoj: dospěli, ovšem jejich podstata zůstala stejná. Nový – zdánlivě konvenční a velmi melodický – přístup k psaní písní je tu dobře vyvážený s jejich schopností nakopat posluchačům zadek,“ nešetří chválou Burgdorf a dokonce vokální projev Kaye Buriánka řadí na úroveň Lou Reeda nebo Johnny Rottena.
„Dokáže se vyjádřit jednoduše, silně, expresivně a s velkou dávkou kousavosti, i když zpívá jemnou melodii.“
Něžné stránky byly v diskografii Sunshine vždy přítomné, ale kapela s nimi ještě nikdy nepracovala tak cíleně a obnaženě.
„Některé elementy mi evokují období před Moonshower and Razorblades“ přemítá leader Kay Buriánek.
„Je to trochu zvláštní pocit, ocitnout se v prozkoumaném teritoriu, ale vidím hodně pojítek i s Moonshower, byť se Karmageddon může zdát subtilnější. Na tom má majoritní podíl Dušan Neuwerth. Představoval si v sonickém duchu hodně tradiční zvuk: bubny znějí velkou místností, točí se do pásu, slyšíš prostorová echa a všechny tyhle znovu objevené retro věci.“
Karmageddon je ve své odhalenosti stejně odvážný a nadějeplný jako žádající inzerát z rubriky Zmeškaná setkání:
„Zahlédl jsem tě jen na vteřinu nebo dvě včera na lince B, měl jsem tě oslovit.“ Upřímně míněný pokus navázat zpřetrhané spojení než přijde finální brutalita We Carry a Third World Briefcase. V ní hostuje Justin Pearson, člen kultovních grindcoreových The Locust ze San Diega, který dnes ale experimentuje spíše s tvrdou elektronikou v projektech Retox nebo All Leather.
„Justin je kámoš z doby, kdy jsem bydlel v LA,“ popisuje vznik skladby Buriánek.
„Už dřív jsme si říkali, že musíme něco udělat společně. Teď dostal demo, udělal krátký text, nazpíval ho v San Diegu a já dovřeštěl tady.“ Po vší něze zazní We Carry a Third World Briefcase jak mocné třísknutí dveří, poslední přervaná vazba, po níž se rozhostí Ticho.
www.sunshinetrash.comDodal: Martina Bínová