Stejně jako u vyprodaných koncertů jej projekcemi doprovodí významná česká videomappingová skupina The Macula Visuals. Vstupenky na přidaný koncert jsou v prodeji v síti Ticketpro a v Planetáriu Praha. Více informací na
www.spectaculare.cz.
Vyprodaná vystoupení Biosphere potvrzují velký zájem i o další koncerty v rámci festivalu, vstupenky rychle ubývají, proto pořadatelé doporučují s nákupem neváhat.
Do konce festivalu 6. února se návštěvníci ještě mohou těšit na řadu koncertů především v Paláci Akropolis: 28. ledna zástupci berlínského labelu Monkeytown
Alex Banks a
Dark Sky hrající inovativní elektroniku na pomezí taneční a experimentální hudby, 29. ledna zakladatelka Hidden Orchestra, britská klavíristka a houslistka
Poppy Ackroyd s českými Zabelov Group, 30. ledna britský producent
Throwing Snow spojující klubové rytmy s postrockem a folkem a německý beatmaker
Kalipo, 3. února křehká belgická folkově-ambientní písničkářka
Chantal Acda s
Lenkou Dusilovou a 4. února v klubu Cross veterán post-dubstepové scény
Synkro z Manchesteru se zpěvákem Robertem Manosem a finské minimalistické dark popové duo
Femme En Fourrure. Festival zakončí 6. února v Paláci Akropolis německá formace Brandt Brauer Frick, která svými naživo hranými klubovými groovy hledá duši ve strojovém rytmu techna, spolu s českým kvartetem
Orlak - Tomáš Dvořák (Floex), Filip Míšek (Dikolson), Jirka Libánský, Carl Warwick. Všechny koncerty obohatí projekce a VJing.
Program doplní
projekce hudebních filmů 31. ledna a 1. února v kině Světozor a 2. února v Bio Oko.
“Biosphere je jednou z největších legend ambientní elektronické hudby. Na začátku devadesátých let stvořil specifickou formu propojující náladové kompozice s elektronickými beaty,” uvádí dramaturg festivalu Josef Sedloň. Jeho nahrávky jako Microgravity (1992), Patashnik (1994) a hlavně Substrata (1997) obohatily žánr o specifickou atmosféru zamrzlých severských dálav a vžilo se pro ně pojmenování “arktický ambient”. Pro Jenssena to ale byl jen počátek pozoruhodné kariéry zvukového experimentátora překračujícího hranice škatulek. V následujících dekádách se etabloval mezi přední tvůrce experimentální hudby a věnuje se také filmovým soundtrackům. V novém tisíciletí spojil Biosphere svoje jméno s londýnským vydavatelstvím Touch a začal prozkoumávat také oblasti minimalismu, drone music či post-jazzu. Zajímavostí je, že pro své nahrávky využívá zvuky okolí, které natočil jako aktivní horolezec. V roce 2001 zdolal Jenssen dokonce šestou nejvyšší horu světa Čo Oju a zvuky z cesty vydal na desce Cho Oyu 8201m – Field Recordings From Tibet.
Festival pořádá Art Frame Palác Akropolis s.r.o. jako volné pokračování koncertní série Music Infinity, součást Live Europe.
Dodal: Jiří Sedlák, ArtsMarketing.