Jaké bylo ovšem naše překvapení, když jsme zjistili, že krom velmi dobrého takřka perfektního zvuku a slušivého retro designu se jedná vlastně o kompletní malé PA pro akustické a folkové kapely s velmi slušným
mixážním pultem, ale vezměme to popořadě.
40 let zkušeností špičkových hráčů
Firma Acus není na hudebním trhu rozhodně žádným nováčkem a už přes 40 let se pohybuje ve světě profesionálních hudebníků, kterým staví kytarové zesilovače na míru. V jejím zájmu ovšem nebyly, až na výjimky, hvězdy rockového nebe, ale spíše hráči klasické kytarové hudby, kterých má Itálie požehnaně. Tyto dlouholeté zkušenosti se však firma rozhodla nyní využít a představit tak světu svou vlastí vizi kytarového zvuku. Než však Acus přistoupili k výrobě vlastních kytarových komb, napadlo je přijít ještě s jednou inovací, a sice integrovat do komb i kvalitní mixážní pulty, aby tak malé kapely či dua nebyla závislá při vystoupeních na externím zvukaři. A jak se celý záměr nakonec povedl?
Kombo vybavené na malou kapelu
My jsme měli možnost testovat model
Acus One Forstings 6T a můžeme zodpovědně říci, že nás bavil už na první pohled. Kvalitně zpracovaná mříž, která neprodukuje vibrace, skvěle zapadá do celkově příjemného dřevěného retro designu 50. a 60. let, tedy zlatého věku zesilovačů akustických kytar. Co vás však upoutá ještě výrazněji je velmi slušně vybavené vstupní rozhraní, které obsahuje linkový vstup na kytaru a dva linkové/mikrofonní vstupy na hlas nebo další nástroj. Ke každému vstupu jsou pak připojeny i třípásmové korekce, gain, efektová smyčka a dokonce i možnost napájení vstupů fantomem. Díky přímému XLR mono výstupu a stereo cinch cestě se tak z tohoto rozhraní stává prakticky plnohodnotný mixážní pult. A jak vlastně tohle šikovné kombo hraje?
Věrné a detailní podání akustického zvuku
Kdybychom měli zvuk komb Acus k něčemu přirovnat, pak by bylo nejjednodušší říci, že tato komba hrají přesně tak, jak vypadají. Věrné, téměř studiové podání zvuku akustické kytary zní i hrou pouze na snímače jako by kytara byla snímána dobrým kondenzátorovým mikrofonem. Zvuk kytary není nijak pozměněn, je ovšem výrazně zesílen a jakoby zpřítomněn, čímž je dosaženo perfektního hi-fi podání, což oceníte hlavně při živém koncertě. Těžko si v této kategorii vzpomenou na
akustické kombo, které by hrálo s klasickou kytarou tak dobře a nebyl by to téměř 3x tak drahý Vox.
Při testování jsme vyzkoušeli i připojení iPodu s podklady přes externí vstup a byli jsme velmi překvapeni věrností podání nahraných stop z DAW a nakonec jsme se rozhodli vyzkoušet i poslech celých písní různých žánrů a velmi jsme se divili, jak pěkně toto kombo obstojí i jako poslechové hi-fi repro. Velmi dobře odladěné výhybky jsou zkrátka slyšet a tak je celkově jakákoliv zvuková práce s tímto aparátem radostí.
Hledáte univerzální kombo na všechno? Pak určitě Acus
Pokud jste menší akusticky hrající těleso, a rádi byste si pořídili něco univerzálního na zkoušení/hru/vystupování/aranžování/nahrávání a neplánujete investovat desítky tisíc do nákladných řešení, pak je kombo Acus pro vás tou pravou volbou. Chápeme, že nová a méně známá značka zatím u konzervativněji smýšlejících hudebníků nevzbuzuje moc důvěry, nicméně tato komba určitě stojí za vyzkoušení a vsadíme se, že pokud si potrpíte na věrné podání akustického zvuku, tak si nějaký výrobek od značky Acus dříve či později pořídíte, stejně tak, jako jsme nakonec učinili i my.
Dodal: Ondřej Holub