Krátké recenze hudebních novinek

Krátké recenze hudebních novinek

15. 02. 2007  |  Autor: Ondra  |  Komentáře (0)
Další várka recenzí na novinky, které se spoustou dalších desek naleznete na internetovém vinyl obchodu Djshop.cz. Ochutnat můžete tentokrát ze stylů house, electro house, breakbeat, techno a v neposlední řadě i hip hopu.

The Clay & Franklin ep
Label: Myna
Styl: house

Oliver Desmet & Oriental Funk Tak tuhle formaci nevidíme poprvé, takže už jen to je známka kvalitnosti tohohle spojení. Deska obsahuje 3 tracky. První “The Boogie“ je hodně instrumentální, ale samozřejmě jí nechybí pořádná basová linka tvořící dohromady dost bláznivou, ale stále dost deepovou pecku. Druhá “Hook Em Up“ je o poznání "rigidnější" deep house, ale nikdo se nemusí bát, že by se snad lidi u tohohle tracku nudili! Takže jako u dobré deepovky zde najdeme hutný basový základ, se spoustou příjemných vychytávek jako pianko, či sem tam nějaký vokál. Třetí “Funk The Spirit“ dokládá přísloví "to nej nakonec" a je spojením prvků z předešlých dvou - tedy hodně instrumentálního prvního tracku a spíše basově položeného tracku následujícího: Postupně pod hutným beatem graduje do hravé instrumentální části a po spojení se v jedno je to prostě dokonalost! Hudební ukázka

Call On Me (Henrik B remix)
Label: white
Styl: electro house

Eric Prydz Jestliže vám při pohledu na název skladby vstávají vlasy hrůzou, tak si je klidně zase učesejte zpátky do pěšinky. Jistě, hitu “Call On Me“ od švédského hitmakera Erica Prydze se nedalo uniknout a tento producent si tak vytvořil dva nesmiřitelné tábory. Jedni ho začali milovat, druzí si ho už navždy spojili s komerční scénou a skladbě, která několikrát válela ve světových žebříčcích, nepřisuzovali žádnou kvalitu. Možná právě proto se Eric Prydz rozhodl udělat“Call On Me“ jakousi očistu, možná si ale chtěl zas jen o něco přikrmit své bankovní konto. Ať tak nebo tak, electro housový remix od jeho švédského kolegy Henrika B (mimochodem dříve úspěšný techno producent) je svěží, taneční a z originálu si toho vzal tak akorát, abyste nezačali po DJovi házet flašky, nebo jiné nemilé předměty . Určitě zas jeden chytrý tah a další taneční pecka made in Sweden. Hudební ukázka

Unknown
Sexy Air / Crush On Intro
Label: Airport
Styl: breakbeat

Sexy Air / Crush On Intro „Letiště“ je bezesporu mezi breakovými DJi velmi populárním labelem. Vždy totiž přinese veselé a taneční skladby a většinou se jedná o remixy na hodně známé klasiky. Nedivte se, zakladatelem labelu je mistr zvuku, lámaných beatů a remixů, sám legendární Aqua Ski (dříve Aquaski). Vtipem je, že jsou zde předělávány klasiky spíše rovnějších rytmů a to většinou právě od samotného Aqua Skiho. Label Airport v této době vydává svůj desátý release. A koho že si tentokrát vzal na mušku? Viva la France je heslo pro tuto desku! Remixů se dočkala výborná věc od francouzských Air “Sexy Boy“ a stařičká francouzská klasika “Intro“ od dvojice Alan Braxe & Fred Falke. Nezbývá než doporučit. A nejen breakovým DJs. Hudební ukázka

Nathan Fake
Outhouse remixes pt. 2
Label: Recycled Loops
Styl: techno
Nathan Fake Současná techno hudba je dnes už trochu jinde, než například před třemi lety. Svědčí o tom i poslední deska populárního techno labelu ze Slovinska. Skladbu “Outhouse“ od vycházející producentské hvězdy Nathana Fakea (jeho styl se nedá jen tak zaškatulkovat) a především remix od Umeka, hrál před časem snad každý techno DJ. Hypnotické melodii, rafinovaně skombinované s techno beatem a electro prvky se nedalo prostě uniknout. Nyní je čas na další remixy. O ty se postarali šikulové Valentino Kanzyani a Marko Nastić. Každý z pánů vložil do skladby své osobité producentské kouzlo a výsledkem jsou dva perfektně zmáknuté tracky, které jasně dokazují, že i současné techno může být hotovým killerem na jakékoliv párty a že hranice hudby se stále posunují směrem vpřed.
Hudební ukázka

Nas
Hip Hop is Dead
Label: DefJam
Styl: hip hop

Nas Na dnešní hudební scéně – aspoň té hiphopové - se to jen hemží tvrdým rapem, hustlers, leskem bohatství a zlatým životem těch zaručeně pravých dětí ulice. Posluchač se mnohdy ztrácí v množství interpretů, protože každý mu chce nabídnout ten zaručeně “ozajstný” rap. Co vzniká potom už ani nemusíme rozebírat. Je ale pár interpretů kteří byly seslání z hůry a mezi ně patří i Nas. Od roku 1994 tvořil neotřelý rap, šlapal si sám svou vlastní cestu. V průběhu této cesty, v roce 2006 přichází znovu ke svým posluchačům aby jim sdělil “hip hop is dead”. Podle názvu alba by šlo odvodit o co se jedná, ale opak je pravdou. Z toho alba si každý posluchač vezme to své. Ať už Nas hodnotí hudební scénu, peníze které se točí kolem rapu, smrt svých přátel a nebo násilí, celé to dohromady působí tak že máte navybranou . Album není protkané tvrdým rapem, naopak se nese v melancholickém duchu. Celou atmosféru alba doplňují skvělí hosté, vynikající texty z kterých si každý opravdu vezme to svoje. Za zmínku stojí tracky jako “ Play on Playa” v produkci Scotta Storche , kde hostuje Snoop Dogg nebo “Still Dreamin” v produkci Kaneyeho Westa. Album “Hip Hop is Dead” je ukázka opravdového rapu tak jak ho od Nase známe. Hudební ukázka

Recenze připravili Ondra, Šárka a Tera. Další info dostaneš na emailu ondra@djshop.cz