29
30
DOPORUČUJEME FESTIVALY
ZAHRANIČNÍ FESTIVALY

Recenze alba + hudební ukázky: Apparat - Walls

14. 05. 2007   |   Autor: Obsession   |   Komentáře (4)
U lidí jako je Apparat zřídkakdy máte pocit, že už jste něco podobného slyšeli. Jeho kouzlo spočívá mimo jiné v tom, že to přinejmenším v nahrávkách nemá sklon hrotit k hranici poslouchatelnosti, a hudba má vytrvale silný emoční náboj, aniž by vás poslech nějak vyčerpával. Toto je IDM par excellence.

Muž, jehož diskografie za uplynulých 6 let je přinejmenším stejně široká jako jeho hudební obzory přichází se svým druhým sólovým albem. Spoluzakladatel odvážného berlínského labelu Shitkatapult, nesoucího podtitul: Special musick for special people se u nás dostal do širšího podvědomí díky své spolupráci s Ellen Alien, kamarádkou z labelu Bpitch control, a jejich společnému albu Orchestra of Bubbles.

Ellen Alien říká, že Sasha je v práci netrpělivý, přitom se zdá, jakoby měl Apparat patent pro zachycení toho nejlepšího momentu. Promyšlené načasování úderů třaskavých digitálních perkusí se skutečnými bicími, citlivé vokály, tahy smyčců a uvolňující kytary mají působivý drive, který si k vám rychle najde cestu.

wallsapparat

Na čtyřech tracích hostuje vokalista Raz Ohara a ve dvou zpívá sám pan Sascha Ring. Už na výše zmiňovaném společném projektu s Ellen nahrával Sascha poprvé svůj vlastní zpěv. Ohledně výsledku byl velmi skeptický, ale na svém posledním počinu se vytáhl brilantně melancholickému falzetu v písních Birds a Arcadia. Hostujícímu vokalistovi přenechal tu největší pecku – Hailin From The Edge s hypnotizující basovou linkou v překvapivě rockové aranži, která jako hned jako druhá v řadě na albu pokládá na lopatky příznivce úplně rozdílných hudebních stylů. Walls jednoduše nemá jediné slabé místo, všech 13 tracků do sebe perfektně zapadá. Akustické nástroje jímavě kopírují mnohočetné syntetické plošky, výraznost každého beatu vás udržuje v napětí z toho, co přijde.

Novinka Walls je kompilací předešlých dvou pekelně produktivních let. Sascha Ring posbíral nejlepší nápady ze zhruba 70-ti nedokončených tracků a vymačkal z nich průzračně čistou muziku opletenou neodmyslitelnými hlukovými a ruchovými plochami. Sám znovu zdůrazňuje, že se nejedná o konceptuální počin. Navzdory a možná právě díky tomu Walls působí silně zhutnělým dojmem a udržuje si trvalou náladu se základnou v popové písni. Pop nejspíš očekával jen málokdo, přesto nevěřím, že se najdou tací, kteří proto budou tuto novinku zavrhovat pro její snadnou konzumovatelnost.

První týden, kdy se mi Walls dostala do uší jsem prakticky neposlouchala nic jiného, ani mi nepřišlo, že bych snad měla chuť slyšet cokoliv jiného…a to už je co říct. Album neztrácí nic ze své originality ani po dvouměsíční intenzívní závislosti, Walls má potenciál stát se elektronickým albem roku – toho dosavadního stoprocentně. Doufám, že většinu svého vystoupení s Ellen Alien na letošním Summer of Love postaví právě na tomto albu.

Walls vychází 25. května, koupit jej budete moci například na shitkatapult.de a poslech doporučujeme na kvalitním apparátu.

winamp Poslechni si intra všech skladeb alba Walls

01 Not A Number
02 Hailin From The Edge
03 Useless Information
04 Limelight
05 Holdon
06 Fractales Pt. 1
07 Fractales Pt. 2
08 Birds
09 Arcadia
10 You Don_t Know Me
11 Headup
12 Over And Over
13 Like Porcelain

SUMMER OF LOVE

SUMMER OF LOVE

Sobota 18. 8. 2007
Předprodej 799 Kč, na místě 890 Kč
Vystupují:
Audio Bullys,Ellen Allien & Apparat, Robert Natus & Arkus P., Nathan Fake, Elektrabel, Brian Sanhaji, Solar Kingdom, Rodent & Laura Level, Nipp, Markus Schulz, Chris Liebing, Marco V, Aphrodite & MC Junior Red, Christian Smith, John B, Sven Wittekind, Pendulum, Micheal Burian, Phil Kieran, The Glimmers, Jonty Skrufff vs Fidelity Kastrow, Afrika Islam, Headman, Martin Gredner, Michael C, John Gibbons, Click Joe, DJ San, Daho, Rodent & Laura Level, Nipp, IM Cyber, Suki, Philip TBC, Weki DJs, Sayko, Machine Funck, Home, Breeth, Reznyk, Ghonzales, Rido, Brooklyn, DJ Zinc, Joris Voorn, Evil Nine, No Money, Hydrophonic, Plüschen, Midi lidi