Páteční pokračování klubovky Žabovřesky allstaarz hostilo projekt Prago Union. Kato a Maro přivezli šou k desce Dezorient Express do Brna již po několikáté a tentokrát jsme se zapotili víc, než kdykoliv předtím.
Po 6 letech opět zpět. Švédští Looptroop, dnes už legendární hiphopová kapela, která balancuje na pomezí alternativy a šoubyznysu. Pro tentokrát v Lucerně ovšem víc šou a byznys než cokoli jiného. A s choreografií.
Nejsem fanouškem Neurosis, nefascinují mě country zpěváci a krom Rudé lůzy jsem imunní vůči chlápkům s kytarou. Scott Kelly je ovšem to všechno v hudbě, co jsem si nedokázala vybájit. V jeho hrdle se rodí úplně jiný svět. Plný zkušenosti, prožitků, pokory. Jeho slova jsou mantry vycházející z hloubek hrudníku, kde má Kelly srdce na pravém místě.
Některý desky se objeví a zmizí. Některý desky prostě vyjdou, člověk si je poslechne a udělá si názor. A pak jsou desky, na který člověk čeká, odpočítává dny do vydání a má ta největší očekávání. 3. prosinec je den, kdy jedna z těch mnou vymodlených desek vychází. Moje nároky na novýho Bonuse byly vysoký.
Favál je programově barevný jak podzim. Tisíc podob, co se člověku líbit mohou a nemusí. A jedna, kterou si nejde nezamilovat. Jmenuje se Rootime. Pod hlavičkou Lion Monkey totiž povstala legenda světové reggae/dancehall/ska scény. Člověka, jehož hudbu jsem v pubertě poslouhala víc než vlastní mámu. Dr. Ring Ding z Německa.
Páteční noc patřila v Brně zlámaným rytmům pod taktovkou Bassinfection crew. Rozhodla jsem se prolomit ledy a odstartovat klubovou sezónu právě tady. Temper D, COOH aka Balkansky, Side9000, desítky návštěvníků, barmani a alkohol mě donutili přemýšlet. O tom, že každá mince má dvě strany.
Současná československá rapová produkce mě po letech vrátila k mojí kojné muzice. Jako v patnácti znám texty nazpaměť a umím pojmenovat všechny ty osobnosti. Obrovskou zásluhu na tom mají i Jižní pionýři, Pio Squad, chcete-li. Jejich desky byly vždycky jiné, nějakým způsobem balancovaly na hraně mezi krutou pravdou a totální ironií. A právě jejich Intewiew mě donutilo zase následovat.
Tenhle podzimní večer byl jako křížová cesta. Spousta utrpení, abychom pak byli svatosvatě vykoupeni až na samém prahu pekla. Mé buď a nebuď viselo nad Roxy jako Damoklův meč. A nebýt těch, kteří o Untoldově vzkříšení ani na chvíli nezapochybovali, byla bych se dnes rouhala.
Golem praská ve švech, rozvibrované beaty rozbíjejí skleničky na baru, tucty rukou vzdávají hold svojí dávno objevené superstar – dubstepovému producentovi, který si říká Reso. I tak to mohlo dopadnout, kdyby český fanoušek zvedl zadek ze sedačky a navštívil v pátek zlínský Rewind, v pořadí již devátý.
Progrese zlámaných beatů, neotřelé rytmy a neokoukané tváře. Bassifection, jako je jejím dobrým zvykem, přinesla opět nevídaný zážitek. The Upbeats, Cardopusher, Side9000 a ANS v obětí brněnského Faválu předvedli velmi slibné představení.
České labely se předhánějí ve vydávání releasů a dávají tak možnost vybíravému publiku. Před odmlkou vychází další kousek ze série Owntempo session, tentokrát sám pan Side9000 - zakladatel labelu.
Březen přináší bohatou úrodu na domácím poli. Dva význámní producenti vypouštějí k Vašim uším svá poselství. ANS se tváři jako elektrotechnický vedoucí provozu, zatímco Side si odběhl k počítači z hodiny aquaerobicu.
Když se na jednom line-upu sejde vedle sebe Peverelist, Ramadanman a Headhunter, nejedno srdce zaplesá. Bristolský zvuk zručného zlatotepce, jižanský temperament a temná hluboká basa lovce hlav. Hodiny protančené bez nádechu. Fakta nebo fikce?
Pátek 13. přinesl zkázu lidství, zničení okolního světa, destrukci vlastních já směněnou za hudební porci sebeklamu. Favál praskal v bocích, lihovary si mnuly ruce a ušní bubínky nasávaly basu jako houby vláhu po období sucha. Bassinfection crew nám pro tentokrát naservírovala Yardcore crew, Eda Rushe, Side9000 a Concrete Safari.
Dva české labely věnující se dubstep/grime music ve středu vydaly své releasy. Ne jedné straně Owntempo recordings: Rhyan Harden, na druhé Soak records: Matoa/ANS.