Ben Sims dostal první gramofony, když mu bylo deset. Již v té době poslouchal mixovanou hudbu na kazetách a v jeho přehrávači rotovali Bambaata, DJs Cheese & Froggy a další hvězdy nově se rodícího ostrovního turntablismu.
Středem jeho zájmu se v první fázi stal groove hip hop, ale jeho hudební kořeny sahají k reggae, disco, electro a funku. V patnácti letech se Sims nechává oslovit "explozí acid house" a začíná pravidelně hrávat na afterparties a působit v mladých pirátských rádiích.
Undergroundová scéna Simse pohltila. Raná devadesátá léta znamenají v Británii obrovský rozmach soundsystémů a rave parties a zároveň snahu státu postavit tuto scénu mimo zákon. V tomto prostředí si budoucí hvězda tribal techna díky poctivě vytrénované technice a citu pro skladbu setů razí cestu vzhůru. V polovině devadesátých let jej proslavily ilegální přenosy rádia Atmosphere FM a jeho technika hraní na tři gramofony přesáhla hranice království.
Sims se snaží přinést do hraní vždy nové prvky a právě tato touha v něm probudila producenta. Ve studiu odkládá sluchátka a místo gramofonů bere do rukou syntezátory a sampler. Píše se rok 1998, když světlo světa spatří první oficiálně vydané skladby s podpisem Ben Sims. Jmenujme např. Killa Bite 1 EP, Magnetic EP nebo Retrovert. Sims podobně jako většina jeho kolegů neváhá se založením vlastního labelu a rodí se u nás dobře známá značka Theory Recordings.
Studiová práce nese další a další plody a brzy je třeba, aby vznikly další labely, které by pokryly rozšiřující se spektrum taneční hudby, kterou Sims produkuje. Hardgroove, Native, Ingoma, Symbolism, Assembly - to je jen namátkou několik značek, kterým Sims vtiskl svůj rukopis.
Doménou Bena Simse se stává tribal techno. Právě jeho zvonivý propracovaný beat je charakteristický pro techno roku 2000 a hrají jej všichni DJs, kteří chtějí v technu stále objevovat nové věci. Derrick May, Kevin Saundersson, Jeff Mills - ti všichni mají ve svých kufrech Simsovy vinyly a nechávají se od něj remixovat.
Ben Sims (z té doby známý pod producentským pseudonymem Vincent Davis) spolupracuje s výše jmenovanými a do týmu přibírá také mistry ostrého zvuku z kontinentální Evropy - Adama Beyera, Chrise Liebinga, Umeka a další.
Sims poctivě dělí svůj čas mezi hraní a produkci, takže stíhá odehrát své kouzelné sety na parties po celém světě. Základem jsou vždycky tři gramofony a za uplynulých deset let je snad Sims ještě nevypnul.
Na závěr se hodí dodat, že popularitu bizardnímu, ale geniálnímu megahitu Remanipulated přineslo mimo jiné jeho použití v hardcore lesbickém pornofilmu, který koluje po síti. Jedná se o jasný důkaz toho, že Simsovy beaty jsou sexy a příslib, že již brzy přijde další překvapení.
Dodal: Dalin Vajčner, Apokalypsa, s.r.o.